Glader midsommar på er alla

Jag hamnade på landet igår trots att jag så gärna ville till Borås. jag var dock i Borås en liten stund igår och hämtade viktiga saker (Scotty och Internet.) Jag var med om året första dop igår, ett smärtsamt dopp. Jag och min kollega Gustav hade tidigare i veckan blivit uttsatt för ett spratt av två av de andra lägerledare som vilket hade resulterat i att jag helt oförberett fick massa vatten hårt i ögat. Så vi hade lovat att hämnas.

Igår så firade vi tradionellt lilmidsommar med lägret och då hade vi som vanligt en fem-kamp där sista grenen var att doppa huvudet i en balja med vatten, mjölk, cornflakes och äpple för att ta en bit av äpplena. Den grenen gick inte hem hoss barnen (kanske lite väntat?) Efter fem kampen fick jag tag i denna äckliga balja och i ett spontat, dock dumt, ögonblick så kastade jag den på en av killarna som hade gjort sprattet på mig.

Det tog några ytterliga sekunder att fatta att jag behövde springa därifrån och vet ni va? jag hann inte därefrån. Båda killarna lyfte upp mig och var nere i Kåsjön och kastade i mig i betongbryggan. Tyvärr så kände de inte till betongbryggan så bra som vi som är från Öjersjö. De kastade nämligen mig rakt på en kant. Min rygg typ sprättades upp till hälften men konstigt nog gjorde de ont förrens jag hade kommit hem två timmar senare. Tror de var för att späningen släppte.

 Jag kommer därför inte hoppa i havet för ett midsommar dop. Idag ska jag äta midsommar lunch med mormor, morfar, Hampen och mamma sedan på kvällen åker jag till Lysekil med Marie o hennes glada vänner för att riktigt njuta av den svenska sommaren....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0