Lägenhetsshopping

Imorgon drar jag iväg till trollywood och shoppar lägenheter. Jävligt spännande. För de som inte kände mig på den tiden så kan jag berätta att jag faktiskt har gjort detta ett par gånger tillsammans med B och en gång ensam. Den gången blev en KATASTROF. Det var runt den här tiden förra året. Jag var jätte stressad att hitta någonting till mig o B (som jobbade i Vilhelmina just då). Det var tvungen att vara billigt och ha ett bra läge. Det var de kraven som Das Director hade sagt till mig och på dem två punkterna lyckades jag någolunda. jag hittade ett ställe i Norrby (Norrby är jävligt central) och för ett ganska bra pris.

De negativa punkterna var (som vi senare upptäckte) 
  1. Två stora mögelfläckar (1 i sovrummet och 1 i vardagsrummet)
  2. Ingen nyckel till tvättstugan (Tack morsan för att vi fick komma till Öjersjö o tvätta)
  3. Ljuset i sovrummet fungerade inte
  4. Parkeringen vi blev lovade fick vi dock betala för men inte använda (Någon Harkuharku tyckte visst att den var hans)
  5. Vi hade en känd knarklangare som granne längst ner i huset
  6. Trots att vi bara en gång kom ner till tvättstugan så var de visst ingen tvättstuga utan ett  till sovrum för våra närmaste grannar som har nio döttrar i åldrana mellan tre och tolv.
  7. Vattnet hade två inställningar ISKALLT och SKETTA VARMT
  8. Det var så mycket mögel i luften så när man klädde på sig nytvättade kläder kändes allt nersvettat.
  9. Toaletten hade mycket mögel mycket mycket mögel...
Ni undrar säkert: hur kommer det sig att denna tjej inte märkte detta när hon tittade på lägenheten? Svaret är att jag har ingen anning. Jag kommer ihåg att jag var överlycklig när jag fick den och när B äntligen såg den gick han runt i en kvar och sa: Det kan vi fixa. med ett misslynt min på läpparna. som tur var räddade han mig därifrån och vi bodde på underbara Bergdalen i ett halv år.

Så nu är både jag och min omgivning väldigt spänd på hur jag kan klanta till det detta året...

TO BE CONTINUED...

Bilder från den underbara lägenheten i Bergdalen

Kommentarer
Postat av: sofie

haha älskling! du borde förstått att det skulle hända när man kollar lägenheter på norrby.. ingen människa vill ever bo där ;)



LOVE

2009-07-12 @ 11:28:51
URL: http://sottifoe.blogg.se/
Postat av: Anonym

*

2009-07-12 @ 11:29:53
URL: http://sottifie.blogg.se/
Postat av: Dannie

jag var ung och dum, Sofie, ung och dum

2009-07-12 @ 12:36:29
URL: http://danniedudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0